Proponowane przepisy zabraniają pijanym kierowcom kupowania alkoholu

Po raz drugi w ciągu dwóch lat przedstawiciel stanu Nowy Meksyk Brian Egolf zaproponował projekt ustawy zakazującej skazanym pijanym kierowcom kupowania alkoholu. Projekt ustawy, który został pokonany w senacie stanu w 2013 roku, będzie wymagał od przestępców, którzy jadą pod wpływem nakazu używania blokady zapłonu, posiadania przy sobie specjalnego prawa jazdy lub dowodu tożsamości z informacją, że nie wolno im kupować alkoholu. Według najnowszych statystyk Narodowego Urzędu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA), wypadki związane z alkoholem są przyczyną 30% wszystkich zgonów w Nowym Meksyku. Obecnie wszyscy skazani przestępcy DUI w stanie muszą zainstalować blokadę zapłonu w swoim samochodzie. Jednakże, prawo ma w przybliżeniu 50% zgodności. Ponieważ tak wielu uchyla się od wymogu blokady, Egolf uważa, że zakazanie sprzedaży alkoholu osobom skazanym za jazdę pod wpływem alkoholu uczyniłoby drogi bezpieczniejszymi. Egolf przyznaje, że jego ustawa nie jest idealna, ale daje jej drugą próbę w nadziei na uzbrojenie państwa w inne narzędzie zapobiegające prowadzeniu samochodu pod wpływem alkoholu. Kary za przestępstwo dla sprzedawców i serwisów alkoholowych Na wschodzie, ustawodawca w Oklahomie rozważa projekt ustawy, która nie tylko zakazuje skazanym pijanym kierowcom picia, ale także uczyniłaby z tego przestępstwo "świadomie" sprzedawać lub dawać alkohol osobie, której sąd nakazał powstrzymanie się od picia. Podobnie jak w przypadku proponowanego działania w Nowym Meksyku, Oklahoma wydawałaby specjalne identyfikatory oznaczone jako "alkohol zastrzeżony", aby ostrzec urzędników i serwery, że dana osoba nie może pić. Kara za przestępstwo dla tych, którzy sprzedają lub dostarczają alkohol, uczyniłaby prawo jednym z najsurowszych środków prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu w hrabstwie. Sankcje DUI vs. Egzekwowanie prawa, Zwolennicy tych rachunków domagają się zakazania spożywania alkoholu i zakupów są odpowiednimi sankcjami dla pijanych kierowców. Wiele sądów już od pewnego czasu zakazuje sprawcom jazdy pod wpływem alkoholu, a rachunki te spowodowałyby rozpowszechnienie tej praktyki. Co więcej, rachunki te przyczyniłyby się do większego zaangażowania społeczności w zapobieganie prowadzeniu pojazdów po spożyciu alkoholu poprzez uczynienie z przedsiębiorstw sprzedających alkohol części rozwiązania. Przeciwnicy kwestionują jednak skuteczność tych przepisów. Przestępcy zajmujący się jazdą pod wpływem alkoholu w stanie nietrzeźwym mogliby zaciągnąć przyjaciela lub członka rodziny, aby kupił dla nich alkohol, a wielu sprzedawców detalicznych i restauratorów nie posiada kart, którzy wydają się mieć ponad 21 lat. Ponadto, istnieją obawy dotyczące przewidywanych kosztów związanych z opracowaniem nowego typu licencji i egzekwowaniem prawa. Stan Waszyngton rozważał podobny projekt ustawy w 2013 roku, ale po zapoznaniu się z prognozami finansowymi uznał, że nie jest on wykonalny. Czy uważasz, że te rachunki pomogą zmniejszyć liczbę wypadków związanych z jazdą pod wpływem alkoholu i jazdą pod wpływem alkoholu, czy też stany powinny skoncentrować swoje wysiłki na innych obszarach?

Powiązane wpisy