Niedocenianie spożycia alkoholu może być ryzykowne

Wiele osób, które piją alkohol, może się mylić co do tego, ile spożywają. Z nowego sondażu wynika, że picie alkoholu może być niższe nawet o 40 procent. Ankieta dotycząca zdrowia wykazała, że ludzie regularnie mylą się co do tego, ile i jak często piją. Ponadto, badania pokazują, że pełne 80 procent osób spożywających zbyt dużo alkoholu wie, że zbyt duże spożycie alkoholu jest ryzykowne. Nie postrzegają się jednak jako osoby pijące dużo alkoholu i nie uważają, że mają z tym problem. Większość z nich uważa się za osoby pijące umiarkowane ilości alkoholu i w związku z tym nie ma planów, aby ograniczyć jego ilość. Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że niedocenianie spożycia alkoholu może być ryzykowne dla zdrowia i stylu życia. Uzależnienie to długa droga, a pierwszym krokiem do wyzdrowienia jest uświadomienie sobie, że masz problem.

Niedocenianie spożycia alkoholu jest niebezpieczne.

Człowiek musi rozpoznać, że jego nawyki zagrażają mu, zanim podejmie kroki w celu uniknięcia tego. W ramach nowej kampanii informacyjnej poproszono 19 uczestników o prowadzenie 14-dniowego dziennika napojów. Dzienniki te ujawniły, że uczestnicy codziennie spożywali alkoholowy odpowiednik super dużej porcji wina. Rzeczywistość ta była o 40 procent wyższa, niż uczestnicy wyobrażali sobie, że piją.

Rozpoznając odpowiedni poziom picia i porównując własne nawyki z tymi ilościami, możemy zacząć dokładniej myśleć o ilości, którą pijemy. Następnie, jeśli wypijemy powyżej tych limitów, możemy zacząć rozpoznawać, że mamy problem i zacząć go leczyć.

Zagrożenia dla zdrowia

Picie większej ilości niż zalecana (2 do 3 napojów dziennie dla kobiet i 3 do 4 napojów dziennie dla mężczyzn) może zwiększyć ryzyko wystąpienia nadciśnienia tętniczego, chorób wątroby i raka. Wydaje się, że większość ludzi uważa, że pije w bezpiecznym zakresie lub poniżej tego zakresu, gdy w rzeczywistości go przekracza. Osoby, które wprowadziły zmiany w zakresie obniżania spożycia alkoholu, odnotowały poprawę samopoczucia emocjonalnego i fizycznego. Ważne jest, aby ludzie zrozumieli wiele korzyści dla zdrowia i stylu życia wynikających z obniżenia konsumpcji alkoholu, tak aby byli bardziej skłonni do szukania leczenia.

Porady, jak zmniejszyć spożycie alkoholu

Uczestnicy badania stwierdzili, że zastąpienie napoju alkoholowego napojem bezalkoholowym lub dodanie do większej ilości mikserów to ich ulubione metody zmniejszenia spożycia alkoholu. Osoby, które piją w domu przed wyjściem na drinka z przyjaciółmi, mogły wyeliminować koktajl domowy jako bezbolesny sposób na zmniejszenie spożycia alkoholu.

Istnieje wiele pomocnych aplikacji internetowych, które pomagają ludziom, którzy chcą sprawdzić, ile alkoholu spożywają. Istnieją również strony internetowe, które zawierają wskazówki, jak obniżyć spożycie alkoholu. Ponieważ ograniczanie czegokolwiek jest często postrzegane jako strata, ograniczenie spożycia alkoholu może brzmieć jak przegrana propozycja. Istnieje jednak wiele pozytywnych korzyści wynikających z przejścia od alkoholu do innych zdrowszych alternatyw.

Korzyści płynące z ograniczenia spożycia alkoholu

W rzeczywistości zmniejszenie ilości spożywanego alkoholu przynosi wiele pozytywnych korzyści. Na przykład, są to m.in:

  • Oszczędzanie pieniędzy
  • Strata masy ciała
  • Zwiększanie snu
  • Zwiększanie energii

Ludzie prawdopodobnie piją o wiele więcej, niż im się wydaje, i rabują się z większych korzyści, niż zdają sobie sprawę.

Powiązane wpisy