Krajowa Rada Bezpieczeństwa udostępnia dane dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2020 r.

Krajowa Rada Bezpieczeństwa (NSC) opublikowała informacje na temat aktualnego stanu bezpieczeństwa naszych dróg, a wyniki mogą nie być takie, jak się Państwo spodziewają, biorąc pod uwagę wpływ COVID-19 na nasze codzienne obowiązki. Pomimo wielomiesięcznych zamówień w pierwszym półroczu - i znacznie mniej kierowców za kierownicą - NSC informuje, że drogi były bardziej śmiercionośne. Wyzwania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego Zgodnie z informacją podaną w komunikacie, w pierwszej połowie 2020 r. w Stanach Zjednoczonych odnotowano szacunkowy 20-procentowy skok wskaźnika śmiertelności w porównaniu z tym samym sześciomiesięcznym okresem w roku 2019. Dane dotyczące wskaźnika śmiertelności są wykorzystywane jako wskaźnik tego, jak bezpiecznie kierowcy korzystają z dróg. Zgodnie z szacunkami NSC, ten wzrost wskaźnika śmiertelności jest najwyższym skokiem, jaki NSC obliczyło dla sześciomiesięcznego okresu od 1999 roku. Jest to najbardziej zauważalne, gdy weźmie się pod uwagę, że między styczniem a czerwcem nastąpił 17-procentowy spadek liczby przejechanych mil. Podczas gdy ogłoszenie NSC nie identyfikuje bezpośrednio przyczyn niebezpiecznych dróg, media w całym kraju informują, że częstymi czynnikami są zarówno jazda po pijanemu, jak i gwałtowny wzrost prędkości. Ze względu na niepokój i stres związany z przetrwaniem globalnej pandemii, wiele osób zwraca się w stronę alkoholu, aby sobie z tym poradzić, a następnie wsiąść za kierownicę. A ponieważ na drogach jeździ mniej samochodów, niektórzy kierowcy zmieniają bieg na wyższy, jadąc z prędkością 100 mph lub więcej. Które drogi stanowe były najbardziej martwe? Niektóre stany radziły sobie gorzej niż inne, jeśli chodzi o ten trend. W pierwszej trójce stanów, które odnotowały znaczny wzrost liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2020 roku, były to trzy pierwsze stany: Vermont (+91%, 10 więcej ofiar śmiertelnych)Connecticut (+44%, 45 więcej ofiar śmiertelnych)Dystrykt Kolumbia (+42%, 5 więcej ofiar śmiertelnych) Niektóre stany odnotowały spadek liczby ofiar śmiertelnych na drogach: Wyoming (-49%, 39 mniej zgonów)Alaska (-31%, 11 mniej zgonów)Hawaje (-27%, 16 mniej zgonów) Uczynienie dróg bezpieczniejszymi W odpowiedzi na te dane KBN zachęca kierowców do skupienia się na bezpieczeństwie poprzez przestrzeganie ograniczeń prędkości, wyznaczenie trzeźwego kierowcy i uważną jazdę przy jednoczesnym unikaniu rozpraszania uwagi. "Ze względu na wydane w tym roku przez COVID-19 i stanowe zarządzenia w sprawie schronienia na miejscu, kraj powinien był odnieść korzyści w zakresie bezpieczeństwa dzięki mniejszemu natężeniu ruchu drogowego", powiedział Lorraine M. Martin, prezes i dyrektor generalny Krajowej Rady Bezpieczeństwa. "Zamiast tego nasz gwałtowny wzrost liczby ofiar śmiertelnych mówi o naszej potrzebie poprawy bezpieczeństwa na naszych drogach. Oczywiste jest, że jako społeczeństwo musimy pracować ciężej, aby odwrócić ten trend, zwłaszcza że pandemia jeszcze się nie skończyła". Oszacowania dotyczące śmiertelności pojazdów silnikowych NSC oraz dodatkowe informacje, w tym szacunki dla każdego stanu, można znaleźć tutaj.

Powiązane wpisy