Czy ustawodawcy powinni ustalać taktykę, czy postęp?

Artykuł ten przygląda się bliżej trendom w ustawodawstwie dotyczącym DUI w Stanach Zjednoczonych. Zatytułowany "Drunk Driving Laws Vary Widely From State to State", Spaulding przygląda się z wysokości 10 000 stóp niektórym trendom, od 'tagów' na tablicach rejestracyjnych do blokad i nie tylko, na których ustawodawcy skupiali się przez ostatnie kilka lat. Ale to, co jest godne uwagi w artykule, to nie wyczerpująca lista taktyk DUI, ale raczej brak skupienia się na wymiernych rezultatach tych praw. Nie dlatego, że dr Spaulding nie dołożył należytej staranności, ale dlatego, że częściej niż nie, nie ma żadnych wymiernych oczekiwań.

Jak napisał Mike Iiams na blogu "Definiując sukces", stanowe i federalne ciała ustawodawcze są mocno skoncentrowane na tworzeniu prawa taktycznego. Ale fakt, że poszczególne stany tak bardzo różnią się od siebie w swoich aktualnych działaniach, podkreśla wyzwania związane z osiągnięciem postępu w tej kwestii. Oczywiście, to nie znaczy, że nie było znaczące, statystycznie znaczące postępy w ciągu ostatnich kilku lat. W 2010 r. liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych związanych z alkoholem po raz kolejny wykazuje tendencję spadkową. W rzeczywistości, wszystkie ofiary śmiertelne związane z ruchem drogowym wykazują tendencję spadkową. Więc - czy to jest najlepsza miara sukcesu dla ustawodawców? Według dr Spauldinga, może nie powinno tak być, a on powołuje się na ostatnie badania Centrów Kontroli Chorób, które mówią o 112 milionach przypadków jazdy po pijanemu w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku. Jest to nadal znaczny spadek od ostatnich lat, ale 112 milionów przypadków ludzi wsiadających za kierownicę samochodu powyżej .08 BAC. Oznacza to, że 1 na 3 osoby dorosłe w USA przyznaje się do prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwym. W ciągu jednego roku. Bądź na bieżąco w 2012 roku, ponieważ nadal będziemy obserwować trendy legislacyjne w całym kraju.

Powiązane wpisy