Badanie ujawnia luki w wiedzy na temat DUI

Problem picia i jazdy samochodem jest problemem tak długo, jak długo istniały te dwie czynności. Powstanie organizacji takich jak Mothers Against Drunk Driving (założona w 1980 r.) i SCRAM Systems (założona w 1997 r.) świadczy o uznanej potrzebie zajęcia się tym problemem przez społeczeństwo. Jednakże, według ostatnich badań przeprowadzonych przez iprospectcheck.com, zaskakująca liczba kierowców nie jest nawet świadoma, że prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu jest przestępstwem. DUI Misinformation Według sondażu, niektóre państwa miały tak szokujące wskaźniki jak 56% (Dakota Północna), a inne aż 8% (Wyoming) kierowców, którzy niesłusznie uważają, że jazda pod wpływem alkoholu nie jest przestępstwem. Jednakże, w oparciu o 3 220 przebadanych kierowców, większość stanów miała średnio około 18-20%, którzy uważali, że jest to niedokładne postrzeganie. Inne krytyczne statystyki ujawnione przez to badanie obejmują: 15% kierowców przyznaje, że świadomie prowadził powyżej prawnego limitu1/4 kierowców uważa, że korzystanie z telefonu komórkowego jest gorsze niż prowadzenie pojazdu pod wpływem1 w 5 kierowców nie są świadomi, co prawny limit alkoholu do prowadzenia pojazdu jest w ich stanie Kliknij, aby wyświetlić więcej stanów. Wpływ picia alkoholu i prowadzenia pojazdu Według National Highway Traffic Safety Administration prawie 30 osób w Stanach Zjednoczonych umiera każdego dnia w wypadkach drogowych pod wpływem alkoholu - to jedna osoba co 50 minut. Podczas gdy w ciągu ostatnich trzech dekad liczby te spadły, pijana jazda samochodem jest nadal główną przyczyną zgonów na naszych drogach, a liczba wypadków, które pochłaniają ponad 10 000 osób rocznie i kosztują około 44 miliardy dolarów rocznie. Rozwiązania mające na celu zapobieganie wypadkom z udziałem alkoholu, takie jak Responsibility.org, sprawiają, że ich misją jest dzielenie się zasobami, które mogą uratować życie. Ta strona zawiera przewodniki, w jaki sposób rozmawiać o piciu alkoholu z dziećmi w wieku od szkoły podstawowej oraz o pijanych środkach lokomocji dla różnych grup odbiorców, takich jak decydenci polityczni i funkcjonariusze organów ścigania. Ograniczenie prowadzenia pojazdów w stanie nietrzeźwym i z upośledzeniem słuchu wymaga połączonych wysiłków sądów, agencji, ustawodawców oraz wdrożenia innowacyjnych państwowych i powiatowych programów dotyczących jazdy pod wpływem alkoholu. Najbardziej skuteczne strategie ograniczania prowadzenia pojazdów po pijanemu i z upośledzeniem ruchowym wykorzystują technologię w połączeniu z zamówionym przez sąd udziałem w programach dotyczących alkoholu. Udowodniono, że wymóg powstrzymywania się od spożywania alkoholu i poddawania się jego ciągłemu monitorowaniu jest skuteczny w ograniczaniu recydywy związanej z jazdą pod wpływem alkoholu. Niewątpliwie pierwszym krokiem w tym procesie jest upewnienie się, że wszyscy kierowcy są świadomi, że picie i prowadzenie pojazdów jest przestępstwem o potencjalnie poważnych konsekwencjach.

Powiązane wpisy